Sıkça Sorulan Sorular

Otogaz - Sıkça Sorulan Sorular

TS EN 589 Standardı ile Türkiye'de kullanılacak otogazın kış mevsiminde ülkemizin mevsimsel sıcaklık şartlarına göre belirlenen Tip B spesifikasyonlarına uygun olması şartı getirilmiştir. Bu standartlarda uygun otogaz, daha kolay buharlaşabilmekte ve kışın soğuk hava koşullarında aracın LPG ile çalışmasını kolaylaştırmaktadır. Kış döneminde TS EN 589 standardına uygun otogaz sunmanın bir yolu, hızlı buharlaşma özelliği olan Propan içeriğini artırmaktır. Bu sayede otogaz, kışın soğuk havalarda daha kolay buharlaşabilmekte ve araç otogaz ile daha rahat çalışmaktadır. 
LPG kiti ve montajı, benzinli yakıt sistemine göre tasarlanmış olan aracın özelliklerine uygun değilse, iki problemle karşılaşılabilir: Birincisi, aracın olması gerekenden daha fazla yakıt harcaması ikincisiyse araç performansında benzinli kullanıma göre oluşan güç kaybıdır. Kitin araca uygun olmaması veya montajın araca uygun yapılmaması, montaj sonrasında yapılması gereken testlerin eksikliği ya da motor bakımının yapılmamış olması, otogaz kullanan aracın performansını düşürebilir. 
LPG'li araçların periyodik bakımları her 10.000 km'de bir yaptırılmalıdır. Bununla birlikte 6 ayda bir yaz ve kış bakımı yapılmalıdır. Bu bakımlarda elektrik tesisat kontrolü, buharlaştırıcı temizliği, filtre temizliği, selenoid valf kontrolü, ana hortum ve bağlantı kontrolü yapılmalıdır. Ayrıca, çift yakıtlı bir sistem olduğundan aracın benzin ile ilgili sistemlerinin çalışır durumda kalması için belirli aralıklarla benzin ile çalıştırılmalıdır. 
Sıralı enjeksiyon sistemi, enjeksiyonlu araçlarda LPG kullanımı için geliştirilmiş olan en son sistemdir. Sıralı sistemin diğer LPG dönüşüm sistemlerine göre farkı ECU (elektrik kontrol ünitesi) tarafından kontrol edilmesidir 

Avantajları

Bu sistemlerde eski tip sistemlerde kullanılan ve motorun hava girişine engel olan mikser kullanılmaz. ECU (elektronik kontrol ünitesi) tarafından kumanda edilen enjektör, silindir çalıştıkça gaz püskürttüğü için yakıt tasarrufunu ciddi şekilde arttırmaktadır.

ECU, sisteme, ihtiyaca göre yakıt gönderdiği için aracın çekişinde, rölantisinde hiçbir düşme yaşanmamaktadır. Emme manifoldunda patlama meydana gelmez. Benzinle çalışırken mikserin neden olduğu performans kaybı yaşanmaz.

Gaz enjektörleri her silindir için emme sübaplarının yakınına monte edildiğinden ve püskürtme, emme valfının açık olduğu sırada hassasiyetle gerçekleştirildiğinden enjeksiyon sistemlerinde görülen patlama "back fire" riski hiç bir zaman oluşmamaktadır. 
TSE ECE R67 ve TS 12095-1 EN 12805 standartlarına göre, LPG araç dönüşümünde kullanılan tankların imal tarihi itibarıyla kullanım ömrü 10 yıldır.
Emniyetli dolum seviyesi, dolum tankının alabileceği su kapasitesinin % 80'ine LPG konulmasıdır. Bu seviye, sıkıştırılmış gazın en verimli ve güvenli bulunduğu seviyedir. Bu nedenle dolum esnasında depoyu daha fazla gaz alsın diye sallamak; emniyetli dolum seviyesine ayarlı depo içi şamandıranın bozulmasına neden olabileceği için tehlikeli ve yanlıştır.
1.TSE'den "TSE Hizmet Yeri Yeterlilik Belgesi" almış olmalı.

2.Bünyesinde "TSE AİTM Yetkili Teknik Sorumlu Belgesi" sahibi Mühendis çalıştırmalı.

3.AİTM Seri Tadilat Tip Onay Belgesi olmalı.
1. LPG CNG Yakıt Sistemi Montaj Belgesi

2. LPG’li Araç Kontrol Formu

3. Yetkili firma tarafından düzenlenmiş fatura

4. TSE Hizmet Yeterlilik Belgesi

5. Yetkili Teknik Sorumlu Belgesi

6. LPG Seri Tadilat Tip Onay Belgesi

7. LPG Seri Tadilat Araç Uygunluk Belgesi

8. Aksam Listesi
1. Muayene harcı tahsilat makbuzu

2. Aracın tescil ve trafik belgesi (Ruhsat)

3. Egzoz emisyon ölçüm belgesi

4. LPG’li araç kontrol Formu

5. LPG CNG Yakıt sistemi Montaj Belgesi

6. Yetkili firma tarafından düzenlenmiş fatura

7. TSE Hizmet Yeterlilik Belgesi

8. Yetkili Teknik Sorumlu Belgesi

9. LPG Seri Tadilat Tip Onay Belgesi

10. LPG Seri Tadilat Araç Uygunluk Belgesi

11. Aksam Listesi 

12. Muayenesi yapılacak araca ait mali sorumluluk sigortası poliçesi(Trafik sigortası

Karayolları Trafik Kanunu' nun 32.Maddesi gereğince araçta yapılan her türlü tadilat 30 gün içerisinde tescili yapan kuruluşa bildirilmek zorundadır. Aracınızda yapılan tadilatı, 30 gün içerisinde mutlaka ruhsatınıza işleterek ilgili kanunlardan dolayı olan yükümlülüklerinizi yerine getirmelisiniz.

Noter Tarafından İstenen Belgeler;

1. Muayene Raporu

2. Araç Tespit Raporu

3. Araç Ruhsatı 

4. Ruhsat işlemleri makbuzu

GO Yakıt - Sıkça Sorulan Sorular

GO CARD'ınız yoksa size en yakın GO istasyonundan kartınızı ücretsiz olarak alabilirsiniz. GO CARD'ınızı alırken GO CARD başvuru formunda bulunan zorunlu alanları doldurup; imzalayarak GO istasyonlarındaki kutulara atabilir ya da Yakıt Satış Görevlisi'ne teslim edebilirsiniz. 
GO istasyonlarından satın aldığınız her 1 litre yakıt için aşağıdaki oranlarda puan kazanabilirsiniz: 

GO ENO 95 Oktan 2 Puan

GO ENO EuroDiesel         2 Puan

GO Diesel         2 Puan

İpragaz Otogaz         2 Puan

Puan kazanmak için satın alma noktasında geçerli bir GO CARD ibraz edilmelidir. GO CARD olmadan puan kazanamazsınız.  

GO istasyonlarından, her 500 puan karşılığında 10 TL değerinde hediye akaryakıt ve otogaz alabilirsiniz. 
Aşağıdaki sorunun cevabı: GO CARD puanlarınız 2 yıl içerisinde kullanılmaması durumunda yıl sonunda geçerliliğini yitirecektir. Puan bilginizi size ulaştırabilmemiz için https://online-islemler.goyakit.com.tr/giris-yap veya 4448646 üzerinden izinli pazarlama onayı verebilirsiniz.
444 86 46 numaralı telefondan GO Müşteri Hizmetleri ile iletişime geçerek yeni şifre alabilir yada “SIFRE” yazıp 4686’ya sms atarak da yeni şifre alabilirsiniz.
Puan bakiyeniz, önceki günün gece yarısı itibarıyla güncellenmektedir. Bu durum herhangi bir günde kazandığınız puanların, o günün sonuna kadar işlem geçmişinizde görünmeyeceği anlamına gelir. Güncel GO CARD puan bakiyesini öğrenmek istediğiniz takdirde GO Müşteri Hizmetleri’ni (444 86 46 / 444 TO GO) arayabilirsiniz. 
GO CARD bir kredi kartı değildir. GO istasyonlarında yaptığınız akaryakıt ve otogaz alışverişlerinizde puan kazanmanızı sağlayan bir müşteri sadakat kartıdır. 
Kişisel verilerinizi güncellemek veya iletişim tercihlerinizi değiştirmek istediğiniz takdirde GO Müşteri Hizmetleri’ni (444 86 46 / 444 TO GO) arayabilirsiniz. 
GO CARD'ınız kullanılamaz durumda veya kaybolmuş ise yeni bir GO CARD almanız ve GO Müşteri Hizmetleri'ni (444 86 46 / 444 TO GO) arayıp bilgilerinizi teyit ettirmeniz gerekmektedir. Bu işlem eski kartınızdaki puanlarınızın yeni kartınıza aktarılması için yeterlidir. 

Detaylı bilgi için www.goyakit.com.tr